Kreativ Inspirasjon

To timer ble som blåst bort... (del 1)

Å komme inn i leiligheten til Sølvi,
ja det var som å komme inn i en egen oase!
Varme og utstråling kom ikke bare fra damen selv,
men også leiligheten hennes.
Den var så intim og koselig,
med en gjennomført lys stil !
Og det meste av møblene var gamle,flotte, med sjel.
Jeg fikk servert te med de søteste sukkerbiter.
Ja, det var flotte bokstaver/monogrammer
på hver enkelt sukkerbit,
-nesten for fin til å spises.
De to timene vi satt og skravlet,
forsvant som vind.
-Utvekslet erfaringer og tips.

For Sølvi er en dame som også brenner for interiør.
Hun snakker flytende fransk og er
ofte på markeder og shopping i Paris.
Ja, mange av skattene i leiligheten er fra de turene.

Jeg nøt virkelig leiligheten hennes
og alt det fine hun hadde!
Men du drar kanskje kjensel på noe?
At det er noe du mener du har sett før,
som feks. spisebordet og stolene
med de søte kransene på...
For det stemmer det.
I BoligDrøm nr 1 i år, var det nemlig flere sider,
akkurat fra leiligheten til Sølvi.
Og det er en reportasje jeg har lest
opp og ned mange ganger.
-Sittet og nytt og studert bildene, uten å vite
at jeg en dag skulle få komme akkurat dit.

Og som den rette interiørdame,
var det meste helt annerledes når jeg kom nå.
Noen møbler hadde byttet plass, noen møbler var solgt
og nye var kommet til.

Med lov fra Sølvi,
knipset jeg masse bilder.
Ikke alle er i topp kvalitet,
for det var ettermiddag og jeg
hadde ikke med meg stativ,
men jeg håper likevel du kan nyte
bildene og bli inspirert.

Disse viser spisekroken hennes,
med det flotte gamle bordet og de sjarmerende stolene.
På veggen mot,
har hun en stor rokokko kommode
med tallerkenhylle over

Og på andre siden,
et riktig gammelt skap.
Det står inne i et lite innhuk,
og legg merke til den flotte ideen med et overlaken
med monogram som er brukt som en form for kappe/pynt.
Fra den henger en nydelig gammel fransk lampe.

På skapet står bla. to flotte gamle tallerkener i en artig
tallerkenholder med dekor av gamle sølvskjeer.
Den er også fra Frankrike.

Søte, små vaktel-egg i et lite, gammelt fuglebur fra Frankrike.

Jeg har enda flere bilder,
men velger å dele de opp litt,
for her er det mye fint å se.