Kreativ Inspirasjon

Hva i alle dager...???

Hva i alle dager er det hu har funnet
på nå, spør du kanskje?
Jo, jeg har laget tennruller.
Ja, du leste riktig, -ikke tennbrikker,
men tennruller.
Hva er det?

Det er faktisk veldig likt tennbrikker.
De har den samme funksjon.
Men disse er SÅ mye finere,
ja så fine at jeg vil påstå at man også
kan bruke de som dekorasjon.

Jeg lagde de ved å klippe opp gamle aviser,
som jeg rullet sammen.
For å få de litt finere,
avsluttet jeg med ark fra gamle dokumenter,
og surret til slutt rundt grov hyssing.
I en stor kjele,
smeltet jeg stearin-stomper/rester.
(i gamle dager brukte man fett)
Og når det var blitt flytende,
slapp jeg rullene nedi.
Lot de ligge litt,
så de fikk trekke godt opp med stearin.
(De flyter til bunnen, når de er ferdig.)
La de så på litt plastikk, for å tørke.
Og så, KLARE TIL BRUK.

Jeg puttet mine i poser og dekorerte med etiketter.
Flotte å gi bort i gave.

(Og rekker du ikke å lage slike før jul,
så fortvil ikke... Vi selger de i Butikken)