Kreativ Inspirasjon

Kroken jeg ordnet meg i sommer

Husker du Ikea-auksjonene og gavekortet
vi fikk da vi pimpet Ikea-møbel?
Jeg bød jo på en pose full av varer,
uten å helt vite det eksakte innholdet.
To grå putetrekk og innerpute,
grått saueskinn, hvitt pledd og
lysestaker var bare noe av det.
Og det har havnet her!
For gavekortet mitt kjøpte jeg
nemmelig en sort Ikea jernseng.
Ja, jeg vet...
Jeg som selger slike gamle,
skulle jo absolutt ha hatt en selv også.
Men etterspørselen har vært enorm i år,
og vi ikke har klart å finne så mange,
så da måtte min seng ofres.
Men denne er en god erstattning,
fram til vi får tak i flere gamle, sjarmerende senger.

Koser meg i kroken her gjør jeg !
Putene i hjørnene, med monogram,
har jeg sydd selv.
Det er godt å ha litt størrelse bak ryggen.

Trekurven er fra Jeanne Dárc
(desv tom i Butikken for den nå)

Bordet her var et knall-orange spisebord,
som jeg malte med husmaling og kappet bena av,
så det skulle passe bedre.

Noen varme høstkvelder framover hadde ikke vært å forakte.
Plassen her har ikke akkurat blitt utslitt i sommer,
så en kveld eller to til hadde gjordt seg ja.