Kreativ Inspirasjon

Før og etter, hos mellomste prinsen

FØR:
Gutterommet knipset akkurat som normalt...
Ja, det er vel slik det er hos de fleste gutter.
Riktignok er det ryddigere på lørdager,
men det varer ikke mange timene...

UNDERVEIS:
Det gamle tregulvet ble malt.
Gråfargen blandet jeg selv.
Jeg har tidligere brukt gulvmaling,
men for å være helt ærlig,
syns jeg ikke den er bra.
Vi brukte den på rommet til minsteprinsen,
og det ble utrolig fort stygt.
På vårt soverom valgte vi derfor å prøve
Lady Interiørmaling, glans 40,
og den sitter!
Når den er herdet,
vil jeg påstå den er noe av det beste på markedet.
Så vi malte gulvet til minsteprinsen
en gang til med denne og det ble bra.
Så på rommet her, til mellomste prinsen,
valgte jeg igjen Lady interiørmaling glans 40.

På alle veggene var det miljøstrie.
Og jeg var redd at veggen som skulle
tapetseres, måtte helsparkles, -en kjempejobb.
Men det slapp jeg heldigvis.
For malerbutikken anbefalte en form for filttapet,
som settes på veggen først, med et spesiallim,
og så er det bare å tapetsere oppå.
Så enkelt, og alle ujevnheter og småhull,
syns overhode ikke mere.

ETTER:
Hele rommet fikk et oppfriskende
strøk med hvitmaling.
Listene fikk to.
Vi valgte å snu litt på senga.

For på andre siden ville han
ha plass til en stor lenestol.
Her ser du også veggen med fototapeten.
Stilig ja?
Den bestilte jeg hos Mr Perswall

På et ekte gutterom
må det jo være plass til en stor TV!
Inni skapet har han DVD spiller og X-boksen,
sammen med dvd filmer og spill.
Alt rotet er puttet i skapet.
Og under sengen er det bokser på hjul,
som rommer utrolig mye rot.
Enkle å skyve unna.
(men vi kastet også utrolig masse rot,
ting og tang han har vokst i fra og ikke trenger lenger.
Så godt med en skikkelig opprenskning!)
Skapet er et nydelig gammelt et jeg pusset opp,
og i utgangspunktet stod til salgs i Butikken ,
men vi fant ut at det passet perfekt her,
og fikk derfor komme hit istede.

Han har innebygget garderobeskap
(fra huset ble bygd i 1958)
Det er skreddersydd til rommet,
og det valgte vi å beholde.
Det fikk seg også noen strøk maling.
Som håndtak,
tok jeg deler fra et skinnbelte og stiftet på.
Røft og tøft.

Over senga fikk han to bildelister.
(fra Panduro, -måtte male de)
Rammene er fra Ikea
Inni rammene satt jeg noen kort,
i gammel stil, med litt sånn reisetema,
så det tar igjen broen/temaet i tapeten.

Det gamle skrivebordet ble tidligere
også brukt som nattbord.
Det arvet størsteprinsen.
Så da ble det behov for en annen løsning.
Jeg tok med flere løsninger fra Butikken,
og det var dette vakre,
gamle nattbordet som ble finest.
Kjekt med både skuffe og skap,
til å legge unna ting.

På høyre side av vinduet hang
jeg opp gamle bilskilt.
Han er glad i å reise
og et av hans mange drømmemål er Amerika.
Så da passer det jo godt med gamle amrikanske bilskilt.
Det eldste er fra 1931.
(disse også fra Butikken)

Og på venstre side fikk han to Clipboard,
som jeg hadde malt med tavlemaling,
slik at han også kan bruke de som tavle.

Alle spor av det barnslige fotballrommet, er borte.
Nå har 15 åringen fått et rom som står til alderen,
med tema "reise" og amerikanske innslag.

Følge han, er det rene ungkarsleiligheten,

og da føler jeg at jeg har truffet rett.

(Stolen er fra Jysk. Lampen og klokken på nattbordet er fra Ikea. Det er også saueskinnet. Liftgardinene er fra Åhléns)