Kreativ Inspirasjon

Lyst til å prøve?

Slike "annheng" kan brukes til mangt og meget.
Heng de på knagger og på skapdører.
Rundt en osteklokke.
Eller på en gave til en venn...
Ja, mulighetene er mange.

Noen store runde, noen små
runde og noen hjerteformet.

Noen med mønster, noen med
stempel og noen med bokstaver.

Hvordan jeg lagde de?
Det er faktisk ganske enkelt.

Jeg kjøpte Hobby Clay på Panduro.
Kna den godt og kjevle ut i passe tykkelse,
-alt etter ditt ønske.
Mine var vel ca 3 mm.
For å få div former,
bruker du glass i forskjellige str.
og pepperkakeformer.
Eller bare en kniv.
For å lage mønster,
brukte jeg både en bit av en heklet duk
og/eller stempelputer, som jeg trykket nedi.
Husk å lage hull for oppheng.
Mine lufttørket i to døgn.
De bøyde seg litt opp,
så jeg snudde de med jevne mellomrom,
og siste timene la jeg de i bunker
og la noe tungt oppå, for press.
Så er det å sette i tråd og stemple på tekst.
Du kan også fint skrive rett på med en tynn tusj.

Fikk du lyst til å prøve?