Kreativ Inspirasjon

Et annet tips til hengende roser...

Da vi hadde bryllupsdag, fikk vi en del blomster.
Desv. begynner de jo etter en stund å henge med hodet.
Men for å redde rosene,
kan man da snitte de helt oppe ved blomsten,
og legge de i en dyp skål med kokende varmt vann,
"flyteblomster",
så har man dem enda lenger
(jeg har vist det før)
Men man kan gjøre noe annet også...

Først gikk jeg ut i hagen og hentet
noen Hosta-blader
og litt "Ugress-brudeslør"
(Jeg husker ikke hva dette ugresset heter...)

Så tok jeg Hostabladene i den ene hånden og
danderte de, så de dannet en ring med blader.

Jeg tok også inn en gren med Hortensia.
Den stakk jeg ned i midten,
og så tok jeg rosene og puttet de inn i mellom.
Trekk de godt nedi, så hodet
ikke henger mere enn nødvendig.
Så puttet jeg litt "ugress-brudeslør"
inn i mellom der igjen.
Bandt så en hyssing, godt rundt, høyt opp.
Skar av stilkene og hadde kokende varmt vann i vasen.

Wolla!
Sånn ble den til sist.
Så står den noen dager til

(PS! Jeg er ingen blomsterdekoratør.
Dette er bare et tips om hvordan jeg gjør det)