Kreativ Inspirasjon

Rommet til lilleprinsen

Da lilleprinsen var stor nok for eget rom,
ønsker vi å gjøre det litt utenom det vanlige.
Hans lek gikk i Pirater, Kaptein Sabeltann og borger.
Derfor var det jo bare helt topp å lage sengen
som en ekte borg.
Jeg hadde sett noe lignenede i et blad,
-tror det var "Foreldre & barn"
Størrelsen og målene de hadde,
passet ikke inn til oss, så vi
målte og tegnet vår egen utgave.

Lamper, formet som borgfakler,
fant vi på Ikea.

Min kjære laget stige,
så prinsen kunne erobre borgen, hver kveld.
I taket lagde jeg skyer,
ved hjelp av en natursvamp.

Far laget en skjønn hylle til ham,
av gamle matrialer,
etter modell fra gamle Danske hyller.
(slike selger vi i Butikken også)

Endene på gardinstangen fikk små prinsekroner.
Jeg kjøpte de på Kid,
men de fantes kun i rosa,
så de fikk seg et par strøk maling
for å passe på et gutterom.

Ei god venninne av oss lager flotte 3´D bilder av servietter,
og jeg fikk henne til å lage disse to fra
prins- og røverserviettene til Sia.

På en av våre Danmarksturer fant jeg denne flotte
oppslagstavlen i en superkoselig barnebutikk i Helsingør.
Og putene har Trude laget.

Den lille benken fant jeg på et marked, også i Danmark.
Den er veldig fin å ha lego oppi, syns lilleprinsen.

Dette rommet er vi alle veldig glad i.
Det oser barndom og lek.
Ulempen er at lilleprinsen vokser,
og ikke alltid er liten...