Kreativ Inspirasjon

Fra sorg til glede...

Dette sørgelige bildet møtte meg da jeg åpnet opp to
pakker med noen gamle teriner jeg hadde bestilt.
Bare såååå tragisk.
Jeg sender litt varer med posten,
så jeg vet at de overhode ikke er forsiktig,
og pakker derfor alt godt.
Disse terinene var pakket med papir og bobleplast,
men tydeligvis ikke godt nok.
Og erstattning er det ikke noe vits å spørre om.
Det har jeg prøvd før...
Så da var det bare å sette seg
ned å redde det som reddes kunne...

Jeg vil aldri kunne bruke dem til det de er tiltenkt,
-å ha på middagsbordet med noe varmt og godt i.
Men jeg limte de sammen så godt jeg kunne,
og har fått skjønne potteskulere
(riktignok dyre potteskulere, men, men)
Jeg har lagt plantene nede i en brødpose,
så når jeg vanner de,
renner ikke vannet ut gjennom sprekkene i terinen.

I den ene lave,
hadde jeg i eføy, sammen med en hvit rose.
Den står og pynter så fint på konsollbordet på stuen.

Den andre terinen var en del høyere,
så i den satte jeg to hvite/lilla julestjerner.
Denne fargen er vist ny av året,
og jeg falt for den med en gang

Den står nå på stuebordet og pynter opp

Så var det de flotte lokkene...
Jeg synes de nesten er det fineste på terinene.
Tidligere har jeg sett,
både hos Hanna´s sjarmerende gjennbruk,
og i Jeanne Dárc blader,
at man har limt på oppheng og
brukt de som dekor på veggen.

Så mine to havnet oppe på kjøkkenveggen,
ved siden av tallerkenhyllen.
Konklusjon:
En vellykket reddningsaksjon :-)

(Ps! limet jeg har brukt, både på terinene og på opphenget er Araldite. Det sitter som bare det!)