Kreativ Inspirasjon

Bekymring, og to par skjønnheter...

Gradestokken viser -20,
og da er jeg inne og slapper av
og småpusler med god samvittighet.
Når det er kaldt,
ja da er jeg et skikkelig innemenneske.
Nesen stikkes kun ut for å hente post og
handle og hente unger på skolen.
Men jeg er faktisk litt bekymret...
Når det er så kaldt i november...
-hvordan blir det da i januar og februar,
som virkelig pleier å være kalde?
Jeg elsker å tenne i peisen og høre det sprake og knittre.
Og det har vi gjordt til gangs denne mnd.
Men vi har allerede brukt opp halve vedlageret...
Hvordan skal dette gå?
Vi leker med tanken om å stenge av deler av huset,
men det er jo så utrivelig.
Her hvor vi bor er strømmen ganske dyr.
Og må man så man,
er det jo noe som heter.
Hvordan er det hos deg?

Men, over til noe helt annet.
Er ikke disse babyskoene skjønne?!
Jeg fikk kjøpt dem av en eldre dame.
De er skikkelig vintage, i skinn,
og hun anntok at de var fra sist på 1800-tallet !
Jeg hadde i utgangspungtet tenkt å selge de i Butikken vår,
men jeg er redd jeg ikke klarer å
kvitte meg med det ene paret.

Så det ene, hvite paret med dusk,
får stå på kommoden på soverommet,
enn så lenge,
og det andre sorte og hvite
paret kommer inn til byen.