Kreativ Inspirasjon

Milepæler i livet...

Her i huset har vi de siste dagene fått
påminnelser om at tiden går og ungene vokser.

Mellomste prinsen hadde i går avsluttning på skolen,
et farvel til barneskolen etter 7 år.
Over sommeren venter en ny epoke,
-ungdomsskolen!

Og minste prinsen er også ferdig med sin tid i barnehagen.
Fra høsten av er han klar for skole.
Det er faktisk litt vemodig og trist med den
minste og siste.
Det gikk så greit med de to andre,
men ikke med denne.
Jeg har nesten sorgfølelse om dagen...
Er det normalt?

Da jeg hentet ham i barnehagen i dag,
lå et nydelig brev fra de ansatte.
Og jeg gråt en skvett da jeg leste det..
Det var så varmende og vakkert,
så jeg vil dele det med dere.

AVSKJEDSBREV FRA BARNEHAGEN!
(bare overskriften fikk jo tårene til å trille...)

No ska veian våre skilles
Du e blitt stor
Du har gitt oss et minne
Rikar enn ord

Vi har holdt dæ i handa
Og hjælpa dæ frem
-aldri glem

Se på verden rundt dæ
Du eie ei jord
Og vi håpe du ser
Alt som spire og gror

Og la minnan få lev
Og bli me dæ hjæm
-aldri glem

Takk for ei fin tid og
Lykke til på skolen!

Klem fra alle oss på barnehagen

Under var det limt inn bilder av minsteprinsen
på turer og aktiviteter i barnhagen .
Denne skal ta´s godt vare på
og komme i ei fin ramme på veggen!

Store prinsen skal i kveld på

fest, med tvungen utkledning.
Han hadde fått som oppgave
å kle seg ut som "Birk" i Ronja Røverdatter.

Vi har søkt og styret på nettet for å finne ok

bilder av Birk, og se hvilke klær han bruker.
Det var ikke så enkelt.

Skinnsko med bånd, knyttet

oppover leggen, var en klar sak.

Under jakken/overdelen hadde han en vanlig hvit tynngenser

med knapper i halsen. For å fiffe den opp litt,
strøk jeg på en tegning av Ronja og Birk på
hester, som jeg fant på nettet.
Det skal kåres beste kostyme.
Lurer på hvordan det går...

Selv om han ikke er så glad i å kle seg ut,
håper jeg han koser seg og får en fin kveld.
Gleder meg til å få referat og se bilder av de andre vennene hans.