Kreativ Inspirasjon

Vakkert i blått og noen tips...

Blått er en nydelig farge sammen med hvitt!
Her er flere flotte bilder i fra et sommer-
bryllup, men det er fullt mulig å bruke
ideene til andre selskapstyper!

Flotte bordkort, på vakre fat med

bredt silkebånd under.

Flotte blomsterdekorasjoner!

Den enkle, hvite duken

har fått litt ekstra pynt med
søte sløyfer på bordhjørnene.

Her er menykortet lagt

sammen med servietten,
og et vakkert, bredt bånd
festet rundt. Knappene indikerer
at man har gjordt seg ekstra flid.

En artig ide!

Et slikt kort er hengt på hver stol.
Et fint minne som gjestene kan ta med seg hjem.

Her er konfettien lagt i flotte "kakestykker", i blåtoner.

Da vi giftet oss, lagde jeg slike kakestykker,
av papplater og med en mørk brun serviett rundt
og en sukkertopp på hvert "kakestykke".
Inni stykkene, la jeg en sang jeg hadde diktet,
som var fra meg og min kjære, til våre foreldre.
Jeg samlet de sammen på to store serveringsbrett,
og etter middagen var fortært,
kom serveringsdamene ut med hvert sitt brett,
og serverte de som om de var ekte kakestykker!
Det var en suksess.
Flere gikk fem på og trodde det var ekte kake.
Alle syntes det var en artig måte å dele ut sangene på.
Danskene er veldig flinke til dette.
De finner kreative måter å servere sangen på.
Det kan være noe som har med sangen å gjøre,
eller noe en forbinder med personene som sangen er til.
Min danske fetter var i sin ungdom i Norge for å stå på slalom,
og han skulle være like god som alle andre,
og satte utfor den bratteste bakken.
Det førte til at han brakk benet, -stakar.
Så da han skulle gifte seg la mamma
og pappa sangene opp i en slalomstøvel,
som gikk rundt bordet...
Jeg elsker å fotografere, og i mine
yngre dager jobbet jeg i fotoforettning.
Så sangen fra mamma og pappa, da vi giftet oss,
lå i en sort eske som var laget som et stort fotoapparat,
med linser og det hele... Kjempegøy!!!
Vi normenn legger som regel sangene pent ved tallerken...

Søte buketter til brudepikene.

Enkle å holde i er de også.

Utrolig flott bryllupskake.

Blåtonene går også igjen her.

I mange bryllup er det et ønsketre.

På det henger gjestene sine ønsker for
brudeparret og deres framtid.
Her har de valgt å lage en kake av runde
pappesker, som er flott dekorert.
Og på toppen er det laget et avlangt hull,
for å putte i kortene med alle ønskene.
Det blir som en "sparegris", full av
gode ønsker!

Så skjønne

(Foto:BHG)