Kreativ Inspirasjon

Nam, nam

I går prøvde jeg meg for første gang på å lage brente mandler...

Jeg elsker brente mandler,
og kjøper det alltid når de står med boder og selger de varme.
Så det er nesten litt rart at jeg ikke før nå har prøvd å lage det.
Men det ble supergodt!

Og det syntes ungene også,
for de knasket og "åt" til finalen i 71 grader nord i går.

Jeg tror de koste seg skikkelig!
Her er oppskriften:
300 gr mandler, 125 gr sukker, 125 gr vann, 1 ss smør og 1 ts vaniljesukker.
Rist mandlene i stekepannen først. Ha så i sukker, vann og vaniljesukker i pannen. Bruk teflonpanne. "Kok" på middels til sterk varme. Når vannet er fordampet begynner sukkeret å bli en hvit masse. Tilsett da smør og rør godt. Når smøret er smeltet og rørt godt inn heller du mandlene over på bakepapir. Bruk to gafler for å skille evt mandler som ligger i klumper. Avkjøl. Oppbevares så i en tett boks eller i en tett pose i romtemperatur.

Midtstill

I forrige uke laget jeg enda flere fyrstikkesker med dekor...

Det har blitt en del av det i det siste, men det er så gøy, og lettvint.

Denne gangen ble det vintage-bilder som dekor.