Kreativ Inspirasjon

Hjemme hos Janie, "Gammelt & Smukt" ! (del 1)

STUEN:

Her er hennes stue. Lyse vegger, tak og gulv.
Når du kommer inn, virker det veldig åpent, luftig, lyst, rent og innbydende! Jeg følte meg hjemme med en gang.
Selv om hun har tilgang til mange vakkre gamle ting, var det ikke overleset her, men enkle skatter, som kom til sin rett.

Ved soffaen stod en gammel grå kasse, med deilige pledd.

Små oppsettinger/tablåer, som vakkre blikkfang og "smykker", hadde hun flere steder på stuen.

En gammel sinkbalje med masse deilige puter!

Inni dette gamle skapet har de gjemt tv´n. Smart og flott.

Oppe på skapet har hun bla. et par bøker bunnet sammen med en grov hyssing. Artig vri.

Denne stolen er noe av det vakkreste jeg har sett!
Jeg stod bare og måpte da jeg fikk se den. WOW!

Den ble slipt ned, for at den skulle males. Men da slipejobben var gjordt og stolens mange gamle farger kom fram, valgte hun å bare bevare den som den var. Hun fant et stripet stoff i samme blåfarge som i malingen på stolen og stiftet på selve setet.

Et vakkert brett på soffabordet.

Hun har avtagbart trekk på sin soffa, men etter en del runder i vaskemaskinen ble trekket litt mindre og glidelåsen hadde det ikke så godt. Da valgte hun å sette i litt mere stoff. Det samme blåstripede stoffet som på stolen er også brukt her. Smart løsning!

På den andre siden av soffaen står det en gammel bruskasse med gamle flasker i!

Spisebordet! Alle stolene er malt i hvitt, også bordbenene!

To slike vakkre lysekroner henger over. De har hun kjøpt i en interiørbutikk.
Jeg har sett denne typen i messing og stål, men ikke i krem før. Jeg kunne virkelig tenke meg disse selv også!

Et vakkert brett med lys ol. på spisebordet også.

Dette gamle skapet har hun valgt å ikke male. Men på døren har hun tapetsert. Fantasien setter ingen grenser. :-)

Denne hyllen har hun kjøpt i Frankrike. Den har tre store hull, med plass til potteplantene i. Er den ikke flott?!?

Hun er ikke glad i å ha masse små-bilder hengene rundt om kring, så her har hun samlet alle inni en stor ramme. Det gjør at det hele virker mere samlet, og ikke rotete.
En super -smart ide!!!

Her er en gammel skodde fra et gammelt dansk hus, som hun bruker som veggdekorasjon.

Jeg fikk også ta bilder av soverom, kjøkken osv...