Kreativ Inspirasjon

Sommerfest...

Sommerfest ja... Det var det vi hadde planlagt. Værmeldingen skrøt av flott vær i over en uke framover, så da tenkte jo jeg at det ble enkelt og lettvint å ordne fest, for da ble alt ute...Men dagen ble ikke sånn. Regn, regn og atter regn. Så da må man revurdere og gjøre om på planleggingen. Så dermed ble det ikke sommerfest, men skikkelig GUTTEFEST!

Jeg hadde jo tenkt å dekorere bordet med sand ute. Så jeg tok sjangsen på å dekorere bordet inne å, ... -med marbau-parkettgulv på stuen.
Gal jeg?!? Jo, kanskje litt ;-)
Men det gikk kjempefint!

Midt på duken la jeg to brødposer, og på dem la jeg sanden. Så dekorerte vi med fine kister i glass, sjell, kjærligheter og selvfølgelig masse sjokolade-gull-mynter!!!

Og ungene var så veloppdragen og rotet ikke noe ut, og spurte pent om å få ta av godteriet. Så det gikk så fint så!

Skikkelige sjørøverservietter hører med på en skikkelig guttefest. Og på hver tallerken lå det en øyelapp. Her er det ikke bare verten som skal være sjørøver nei! Alle som en!

I går lagde jeg "ekte" skattekart! Jeg tok litt tykk papir og la i sterk te, hengte det så til tørk på snora, og tegnet så huset og hagen vår. Alle guttene fikk ett kart hver, og alle kartene hadde forskjellig kryss. Så hadde jeg på forhånd lagt ut gaver på de forskjellige "skatte-merkene".

Heldigvis ble det et lite opphold, så de fikk kommet seg ut på skattejakt!

Sjørøverkake hører jo med på en slik fest...
Jeg laget en vanlig langpanne-sjokoladekake, la den på en papp-plate dekt med aleminiumsfolie, hadde på sjokoladefyll og dekorerte så et sjørøverflagg med melis. Etterpå "limte" jeg en pinne på den ene siden med melis, for å få bedre effekt av at dette var et flagg...

Litt muffins og riskaker er også godt. Man skal jo kose seg skikkelig når det er fest!

Vi hadde også stolleken og sette hale på grisen.
Jeg hadde tenkt vi skulle fiske litt ute, men som sagt på grunn av været tok vi det inne.
Ungene stod øvert i trappen og kastet fiskestangen over rekkverket istede. Ikke alle som har en magisk trapp, det går ann å fiske i, og få partyposer fulle av godterier!!!! ;-)

Jeg tror ungene koste seg. Nå er jeg faktisk ganske så klar/sliten, så jeg tror det ikke blir så alt for lenge til jeg finner senga. En lang og gøy dag har det vært!