Kreativ Inspirasjon

Vårbord

Med solen kom lysten til å få
enda mere vårfølelse inni huset.

Resultatet ble et dekket bord med tulipaner,
roser og tilbehør i div rosafarger.

Å bruke flere forskjellige serviser
gir variasjon og personlighet syns jeg.
Som dekorasjon midt på bordet
la jeg den avlange jernfriseen
fra Jeanne Dárc living.
Flott som dekor,
men den beskytter også om man
vil sette varme gryter rett på bordet.

Jeg hadde ikke passende servietter i hus,
så da fant jeg en annen løsning.
Her tok jeg tynt bomulsstoff,
av den billige sorten,
rev opp ca 30*30 cm.
Rev også en remse på ca 2* 100cm.
Tok tak i midten på brikken,
og ristet den som en vifte,
og knyttet remsen rundt.
Enkelt og greit.
Det at jeg rev den gjør den litt røff
mot alt det søte.
Og i og med stoffet er så billig,
(tror det var ca 20 kr pr meter,
med 1,4 meters bredde)
kan man kaste brikkene etter bruk,
uten for dårlig samvittighet...

Fikk du noen inspirasjon?