Kreativ Inspirasjon

Ble en løsning til slutt, -tror jeg...

Det lave skråtaket
på soverommet
gjør det ikke enkelt å få
til å henge opp en himmel.
Jeg har tenkt, prøvd ut
og feilet flere løsninger.
Men denne gangen
tror jeg det lyktes...

Jeg tok ut en spile/ring fra et gammelt
underskjørt til en selskapskjole,
som jeg brukte som base.
Jeg klemte den litt sammen på midten,
og festet fast med et bånd over,
slik at den ble oval,
istede for rund.
Stoffet til selve himmelen er et gammelt
overlaken jeg klipte i trekanter,
som ble sydd sammen.
Rundt kanten tok jeg en romantisk blonde.
Et brodert monogram fikk pynte framsiden.
A for "Amore"...
Blondegardinene inni himmelen er fra Ikea.

Først hadde jeg tenkt å henge himmelen
opp med en hempe og krok,
men det ble alt for lavt.
Tok liksågodt fram stiftepistolen,
og stiftet himmelen rett opp i taket!