Kreativ Inspirasjon

Kaster du dorullene?

Det må du slutte med!
For du kan lage masse kult av de.
Tidligere har jeg laget minitrommer,
og "bong-bonger" som er stilig å pynte med,
men som også fint kan brukes
til bordkort/borddekorasjon, av doruller.

Nå har jeg laget kort/konvolutter av doruller.

Slik gjorde jeg det:
*Klemte dorullen flat.
*Hadde på godt med lim på begge sider
*Festet ark fra en gammel bok på limet.
(her kan du bruke hva du vil; gavepapir,
decopagepapir, servietter, gamle aviser,
innpakningspapir, husholdningspapir, gamle brev...)
*Så "tettet" jeg igjen ene enden.
(Jeg brukte limpistol, men her kan du
også stifte sammen, eller bruke hullmaskin
og tre noen søte bånd igjennom og knyte.)
*Så dekorerte jeg litt.
(Her bruker du fantasien og tar det du har;
Gamle mynter, blonder, kakerservietter,
bånd, blomster, perler...)
*Så klipte jeg til kortet som skal være inni "konvolutten".
(Her kan du ta hvit papp,
eller dekopageark , som
du klipper fint, gjerne med en kantsaks)
*For ekstra dekor, og for å få kortet enkelt ut,
festet jeg et bånd på selve kortet.
*Først laget jeg hull med hullmaskin
og tredde så bånd igjennom og knytet sammen.

Vil man gi en pengegave,
kan man fint putte det inni "konvolutten"

Noen av mine do-rull-kort.

Utseende og stil er helt opp til deg
og hva du liker.
Lyst til å prøve?