Kreativ Inspirasjon

"Anderledes" ferie i år...

Ferie...
Ja, vi hadde vel trengt det alle her.
En ferie, hvor man drar bort og får andre impulser.
Får slappet av og nytt livet...

Istede isolerer, sparkler, snekrer, limer og maler vi.
Gamle hus er ikke alltid så varme og gode som man ønsker,
og det har vi desv fått erfare med de to foregående vintrene,
med -30 grader.
5 cm ekstra i veggene gjør kanskje ikke underverker,
men noe bedre må det da bli?!
Ytterpanelet er for bra til å skiftes ennå,
men når den tid kommer,
skal vi isolere mere fra yttersiden.

(Vi skal ha disse taklistene. 12,5 cm bred...)

I mitt lille hode hadde jeg håpet og trodd vi skulle
være ferdig etter en drøy uke.
Sånn stemmer aldri.
Vi er nå inne i uke tre...
Men vi har fått gjort mye.
*Lagt plast
*Isolert
*Satt opp ferdiggrunnet spon/veggplater
*Sparklet dem og sparklet taket
(hadde tak-ess, og nå er det endelig
slett tak, så langt øye kan se!)
*Bygget lyskasse
*Og alle vegger, og taket,
har fått to strøk med maling.

(Vi skal ha gulvlistene her)

Så jeg syns vi har fått til mye, -egentlig.
Nå venter vi på elektriker,
så vi får montert spottene og
lukket lyskassen, og sparklet og malt den.
I dag satt jeg og bestilte listverk fra min leverandør,
og de er her nok på onsdag.
Og da, da er vi mer eller mindre i mål.
Da kommer kosen:
Å plassere og dekorere!
Gleder meg som en unge!!
For nå er jeg lei av å bo på byggeplass...
(bilde 1: Tine, bilde 2 & 3:Leverandør)