Kreativ Inspirasjon

One down, two to go...

Godt fornøyd med egen innsatt,
måtte jo verket foreviges.
Ida´s første soffa.
Jeg håper jeg lærte henne litt under veis.
Det er en lang og møysommelig jobb,
men ikke så veldig vanskelig,
så lenge man vet hva man skal gjøre...

Etter å ha tatt av gammelt stoff og bånd,
fjernet gammel vatt, spent opp fjærene på nytt,
lagt i ny vatt, både i setet og armlenene,
spent opp nytt trekk over det hele og
avsluttet med bånd/tau hele veien rundt,
ser den altså slik ut nå.

Vi valgte å beholde det gamle treverket som det var.
Både sort og hvit var under vurdering,
men når vi fikk den på kontoret til Astrid,
ble valget å beholde det som det var.

Er det ikke flotte detaljer?
Når vi var ferdig,
og Astrid ennå ikke hadde sett den,
sa jeg til Ida:
"Syns hun ikke den blir bra,
ja, nei da tar jeg den selv!"

Det ble ikke noe soffa på meg...
Bildet sier vel sitt.
Astrid ble meget fornøyd.
Så da er det bare å dure på med
de to andre prosjektene hun har bestilt!

FØR:
Her ser du litt hvordan soffaen så ut...
Fuktig, mugg og nedsotte med løse fjærer.
Den hadde også et grusomt, grønt trekk,
som vi måtte ta av med en gang pga lukt.
Du ser litt rester på venstre bilde,
ene armlenet.