Kreativ Inspirasjon

How I did it... (DIY)

Så, hvordan fikk jeg til slike kroner/diademer?

Først må du velge ut passende blonder.
Den grove jeg lagde,
var en heklebrikke jeg delte i to,
som jeg sydde på et blondebånd nederst.
Den andre,
var et gammelt lommetørkle
jeg klipte i to,
og som jeg brettet opp kanten på
og sydde rundt.

Så tok jeg vann i en kjele,
og hadde oppi masse (!) sukker.
Lot det koke opp,
så sukkeret smeltet.
Blondene ble så lagt oppi.
Pass på at de blir gode og våte,
og gjennomtrukket.

Deretter fiskes de ut av kjelen,
og legges på tørk på en bolle eller lignende,
som har den formen du ønsker kronen skal få.
Her må du ha litt tålmodighet,
for det kan fort gå både 2 og 4 dager,
før de har stivnet godt,
-alt etter hvor raus du har vært med sukkeret...

Når de er stive og holder fasongen,
kan du pynte med perler, knapper osv.
Jeg festet det med limpistol.

Prosjektet tar litt tid,
men er utrolig enkelt i seg selv.
Lyst til å prøve?