Kreativ Inspirasjon

En Canonians...

Ja, i følge "Fabelaktig" er det akkurat det jeg er...
Det betyr rett og slett at Canon er mitt favorittmerke.

Fra jeg var liten og fikk,
med høytidelig tillatelse,
lov å bruke pappa´s Canon speilreflekskamera,
med manuell fokusering og diasfilm,
har akkurat det merket ligget mitt hjerte nærmest.
Jeg fikk bruke det helt fram til jeg forlot redet.
Og fra da av, stod ønske om et eget
speilrefleks høyt oppe på listen.
Men når man skal etablere sitt eget bo,
er ikke et dyrt kamera det man
tenker først å bruke penger på, for å si det sånn.

(foto tatt med Canon eos 400 D)
Heldigvis, etterhvert sank prisene på digitale speilreflekser.
Så en dag i 2007, kom min kjære hjem med drømmen under armen.
Ja, hylet var høyt da jeg pakket opp og så hva som lå i esken!
Canon EOS 400D ble med meg over alt.
Det har nesten ikke gått en dag, uten at jeg har tatt et bilde eller ti...

Selv om jeg i ungdommen jobbet i Fotobutikk i 2 år,
og lærte meg litt der, er det nok steinalderkunnskap nå.
Det jeg kan, har jeg lært ved å prøve og feile.
Min kjære bror er også glad i å ta bilder,
og underveis har jeg lært et og annet av ham også.

(foto tatt med Canon eos 400 D)
Utviklingen går framover,
og ønske om et nyere kamera kom for ca et år siden.
Canon var fortsatt favoritten og nå hadde jeg tre linser,
som jeg fortsatt ville kunne bruke,
om jeg holdt meg til samme merket.
(jeg har standarlinsen som fulgte med EOS 400D,
en 70-300 mm linse og en portrettlinse 50 mm
som jeg bruker VELDIG mye.
Super når man tar nærbilder av interiør, og også av mennesker.
I tillegg har jeg stativ, et must om vinteren.
Men en stilig veske å ha det hele i mangler ennå.
Bruker en standar fotobag, og de er ikke skjønne.
Nei, da har jeg virkelig sansen for Kelly Moore ja!)

(foto tatt med Canon eos 60D)
Og heldige meg.
For to mnd siden kom min kjære igjen
hjem med en pakke under armen.
Hylte jeg høyt sist,
var det ikke noe mindre denne gangen.
For det var bare så uventet.
I esken lå CANON EOS 60 D
Jeg er ennå på "bli kjent" stadiet,
og lærer litt etter litt.

(mitt bidra "Vis meg ditt kamera" hos Fabelaktig)