Kreativ Inspirasjon

Fortsatt forelska!

Å få en stol fraktet fra Oslo til Trøndelag,
ble ikke så enkelt og billig som jeg
hadde tenkt oppe i hode mitt.
I følge målene Posten.no oppgir,
var stolen akkurat innom grensene.
"Så det blir enkelt og greit å få til", -tenkte jo jeg da.
Men når jeg så ringer de,
viser det seg at de ikke vil sende stolen,
hvorfor fikk jeg vel egentlig ikke noe svar på,
men de kunne gjerne sette meg
over til noen som kunne hjelpe.
Nestemann på linjen ble Cargo.
Hyggelig som bare det.
Men hjelp for noen priser!
De skulle ha 1300-1400 kr + MOMS
Da snakker vi 16-1750.

Fortvilelse var vel bare fornavnet da.
Forelsket var jeg jo blitt allerede,
og da gir man seg ikke så lett.
Så var det nå sånn at ungene her
i huset faktisk hadde vinterferie,
og eldsteprinsen skal snart ta førerkort...
Jeg kom så på det geniale om "å slå to fluer i en smekk".
Og det ble faktisk mere enn to fluer...

1: Prinsen fikk mulighet til å øvelseskjøre masse
2: Diesel på bilen tur/retur ble kun kr 700,-
3: Vi fikk besøke min lillebror og svigerinne
4: Vi fikk oppleve vår og sol
(for her hos oss lå det ennå metersvis med snø)
5. Jeg møtte søte Sølvi og fikk se
hennes utrolig skjønne hjem
(ikke fått det med deg? Sjekk her)

Så enden på visa ble faktisk enda
bedre enn jeg hadde tenkt!

Det er ikke alltid min kjære er så
overbegeistret for det jeg sleper med meg hjem.
Heldigvis ombestemmer han seg som regel,
når han ser det ferdig oppusset og plassert.
Denne gangen ble han faktisk så begeistret for stolen,
at han vurderte noen sekunder å bytte ut go´stolen sin,
som er en skinn-chesterfield han fikk av meg
i bryllupsgave for over 10 år siden.
Og det sier virkelig litt.
Men etter litt omrokering og prøving og feiling,
kom vi begge til at han
skulle la den stå der den alltid har stått,
og den nye stolen ble satt på siden av peisen,
vendt inn mot soffagruppen.
Så nå har han faktisk to go´stoler!
Og jeg,
-jeg er fortsatt like forelsket!