Kreativ Inspirasjon

Annonse anno 1913

Smykker kan vel ikke vi damer få nok av..?!
Da jeg fant disse søte anhengene med strasstener
og plass til valgfritt bilde,
hos Panduro,
måtte jeg bestille meg noen.
De har ligget en stund,
men i dag satt jeg meg ned og
lagde et halssmykke.

Før jeg begynner et prosjekt,
finner jeg alltid fram ting jeg kan bruke.
Det er ikke dermed sagt at jeg bruker alt,
men det hjelper på inspirasjonene å ha det fram for seg.

Jeg fikk lyst til å bruke noen
gamle, rustne nøkler.
Men for at rusten ikke skal komme
på bluser og gensere,
valgte jeg å legge på noen
strøk med blank negellakk.
Du kan fint også lakke de med vanlig lakk,
men da tar det litt lengre tid, -tørker seinere.

Så var det å finne et motiv for anhenget.
I Butikken har vi noen gamle
aviser/flygeblader fra 1910-1920,
og noen av de har jeg kapret med meg hjem.
De er en skatt å ha,
når man holder på med div kreative prosjekter,
for de kan brukes til så mangt.
Jeg fant en søt, gammel annonse
om hårfjerningsmiddel,
med en dame i siluett,
og valgte å bruke det som bilde inni.
Men her kan du virkelig leke deg.
Gamle aviser,
gamle noter,
vintagebilder,
familiebilder...
Valget er ditt!

Bildet limte jeg rett på glasstenen,
og så tok jeg Aralditelim inni kanten på anhenget
og satt så stenen med bilde oppi.

Jeg valgte å ha to gamle nøkler,
et strass-anheng fra en lysekrone
og ca 20 cm hvitt silkebånd,
sammen med smykke-anhenget.

Ble det ikke fint?
Prøv du å!