Kreativ Inspirasjon

Kult?

Er ikke disse lyktene kule?
Enkle å lage er de også.
Vil du vite hvordan jeg lagde de?

Du kan bruke bilder fra gamle bøker
eller printe ut bilder på et vanlig ark.
Noen av arkene klipte jeg i overkant,
etter formen på husene,
andre brukte jeg som de var.
Så laminerte jeg bildene,
og skar ut vinduer,
med et barberblad/kniv,
slik at bilde blir mere levende,
og stearinlyset får mere luft.
(om du ikke har lamineringsmaskin,
kan du printe ut bildene på et ekstra tykt ark istede,
men det er mere brannfarlig...)
Så rullet jeg arket,
og festet det sammen på baksiden.
Teip er mere enn bra nok å bruke her.
Så hadde jeg små glass,
hvor jeg tente telys oppi,
og satt så "Bilderøret" over,
-vips så har du en kul lykt!
(for innebruk)
Sett gjerne sammen flere,
og lag en liten by.

Her er noen bilder av gamle slott jeg brukte som motiv.
Om kvelden lyser det lyse på fotoet mere opp,
og ekstra lyst i vinduene jeg skar ut.

Her klipte jeg toppen
litt etter formen på husene.