Kreativ Inspirasjon

Vellykket, selv om ikke alt gikk etter planen...

Nå sitter det et stk. sliten mor.
Så sliten at hun nesten ikke orker å snakke
-bra man kan skrive da... ;-)
En super vellykket barnefest er over.
Glade, lekende unger
Så det å bli sliten er bare så verd det!

Jeg pyntet med hvit papirduk,
sjørøverservietter og sjørøverlego.
Planen var å servere en stor, flott borgkake,
etter pølser i brød.

De siste dagene har vært veldig stressende,
med mye jobbing i forbindelse med butikken,
og selv om nattetimene har blitt tatt i bruk,
rakk jeg ikke å bake i går.
For skal man lage en slik kake,
bør den ikke være helt fersk,
OG HVERTFALL IKKE VARM!
For skjærer du den opp i deler da, ryr alt!
Det fikk jeg desv erfare i dag.
Så kaken ble seende ut som et bombekrater,
og fikk æren av å bli stående på kjøkkenet.
Så da ble det servert kaker og pikekyss
fra Europris istede!
Ungene var like fornøyd,
-og takk og pris for det :-)

Bordkortene laget jeg ved å tegne et
legohode på et hvitt stykke papp,
med litt innslag av pirat,
hadde på lim og brettet det rund en ispinne
(kjøpte pk på Søstrene Grene)
og klipte tilslutt en spiss på
for å få litt mere flaggeffekt.
Og så selvfølgelig navn på.

Vi hadde litt filmtitting, putekrig og
vi hadde skattejakt/rebusløp,
så ungene måtte ut på tur,
både ute og inne,
for så å ende opp på rommet til minsteprinsen.
Der lå en liten gave til hver av gjestene.

En av prinsens ønsker, var å få ha Pinata.
Og når mor får en slik oppfordring,
ja så må den jo prøves.
Jeg hadde aldri laget det før,
og en stund var jeg redd det kom til å
gå like ille med den som med borgkaken.
Men den ble bra til slutt.
Nå ligger den i søppla,
knust og tom for alt godt som var inni,
akkurat sånn som det skal være.

Jeg laget den ved hjelp av denne videoen: