Kreativ Inspirasjon

En benk er egentlig ganske praktisk...

Nå har jeg leita og leita.

Jeg er hundre prosent sikker på at jeg tok
førbilde av denne benken her i vår.
Men tror du jeg finner det igjen...?
Åh, neida. Bilde er ikke å oppdrive.

Skikkelig irriterende egentlig.
Så da får jeg prøve å beskrive "førbildet"...
Benken var i en avskalled gusj-gulfarge.
Litt skakk og skjev var den å.
Egentlig ganske sjarmerende som den var.
Men så er det nå sånn en gang
at ting skal stå litt i stil.
Jeg er hvertfall sånn.
Og i og med hagebordet og benken
den skulle stå sammen med,
ble malt hvit i fjor,
ja så fikk den samme behandling.
Skjevheten ble rettet opp ved
å spenne en fjøl i mellom bena
(noe som ble gjordt etter at dette bildet ble tatt)

Egentlig er det ganske kjekt med benker.
For da er det plutselig plass til både
to, tre og fire på hver side av bordet.

Ja, for naboen over gata kommer en tur,
og naboen ved siden av kommer en tur,
og da syns ungene plutselig det er koselig å sitte ute,
så de også kommer en tur.

Og plutselig er det ikke plass til flere,
til tross for den smarte løsningen
med benker både her og der...