Kreativ Inspirasjon

Bergmannsdagan

Bergmannsdagan har brukt å være
en kald og våt fornøyelse.
Men ikke i år nei.
Hele dagen skinte solen ned på oss,
og vårt lille sentrum var fylt av boder og folk.
Stemningen kunne ikke vært bedre!

Det var sang, trommesolo, turning, rebusløp, konkuranser,
folk som gikk utkledd, røveri, togtur +++
Og bodene hadde forskjellige ting å by på.
Alt fra Fotograf, interiør og mat
til loppemarked.
Ja, jeg tror det var noe for en hver smak.

Jeg stod også med et lite utvalg fra Butikken.
Og selvfølgelig hadde jeg flere gode Bergmannstilbud.
Responsen var overveldende!
Kjempegøy!!

Men jeg stod ikke alene...

For på min venstre side stod min svigerfar
og hadde garasjesalg.
Flotte ting som kunne komme noen andre til nytte,
-for en MEGET billig penge.

Og på min høyre side
stod minsteprinsen :-)
Han hadde funnet fram gode leker,
som han syns var "barnslig"
og derfor ikke leker med mere.
For her skulle det selges,
og investeres i ny bilbane.
Så allerede etter de tre første salgene,
sprang han på lekebutikken og
fikk tak i det han ønsket seg.

Dagen før hadde han laget en liten
plakat som skulle stå ved tingene hans...
"KUN 100 KR,
ELER 100 DOLAR,
ÅPENT KUN I DAG,
IKE FLERE GANGER"

Hi, hi
Ja, supertilbud, som man ikke kunne
gå glipp av, skjønner dere.
Han er nå så søt da.
Og alle tingene ble solgt,
så han var strålende fornøyd