Kreativ Inspirasjon

Istedefor å ligge og støve ned i Butikken (før/etter)

FØR:

Dette gamle redskapet har stått temmelig lenge i Butikken.

Ingen har sett potesialet i det,
så nå tok jeg det med meg hjem.
(Jeg tror det har vært et karveredskap til lin eller korn)

ETTER:

Jeg tok karvedelen i fra selve trestykket.

I JDL og andre blader har jeg sett slike gamle "Stikkerter",
til å ha gamle kort og bilder stukket i,
istede for blomster, som de gjorde i gamle dager.
For da ble de brukt nede i krukker/vaser og
blomster ble stukket ned på,
for å lage flotte blomsterdekorasjoner.
(Husker ikke navnet på de)

Utrolig dekorativt.
Min ble jo litt større enn de vanlige,
men det syns jeg bare ble kult.

Den står på den gamle rokokkokommoden på stuen,
med et gammelt familiebilder
og et søtt kort,
sammen med den søte lille kofferten.
Syns de passet sammen.

ETTER:
Tredelen malte jeg,
og har satt over døren inn til stuen,
som dekorasjon.
Syns det ble litt kult.

Så istede for å ligge i Butikken og samle støv,
fikk det gamle verktøyet nytt liv
og nye bruksområder her hos meg.