Kreativ Inspirasjon

Åhhh, som jeg plages!

Når man har tusen ideer og planer,
er det ikke alltid at ting går helt som man har tenkt.
Denne gangen er det et gammelt
skrivebord som gir hodebry,
og masse grå hår!
Det har de lekreste løveben.
Og planene mine var å skjære av
dybden på selve bordet,
ta av de bakerste bena
og bruke de forran på databordet,
og ta de to bena fra databordet og
sette bak på skrivebordet.
Skjønner du tegninga?

Det hele ble så mye mere komplisert
enn jeg hadde tenkt meg.
For det har skuffer,
og de må også kuttes,
og bena satt så godt at det gikk
kun å få de av ved å sage de av,
ikke bare løsne de fra tappen.
Ingen tvil om at gamle møbler er godt
og solid håndverk ihvertfall.
For her sitter alt dønn!
Og hvordan i all verden skal jeg få festet benene på nytt?
De er runde og bare trelim holder ikke...
Det store spørsmålet blir nå
om jeg klarer å få det til som jeg hadde tenkt.
Og mens jeg knoter og plages,
får dere kose dere med litt bilder av
blomster som gjør "håpet lyserødt",
eller var det "lysegrønt"...