Kreativ Inspirasjon

Spennende prosjekt!!!

Meg som interiørhjelp...
Hvordan går det????

Prosjektet har vært å komme med råd
og tips under oppussing av en frisørsalong!
Jeg elsker å finne nye løsninger og farger.
Men når man skal pusse opp for andre,
er det en ekstra spenning med,
-om de liker det du gjør og ideene dine.
Faller alt i smak, liksom...
Luksusen denne gang,
var at jeg slapp å male en eneste ting.

Før vi startet prosessen,
var jeg innom og hørte litt med jentene
hva de kunne tenke seg,
og tok litt bilder med mobilen,
for å ha et utgangspungt.
De er jo kjekke nå,
for å se forandringen som ble.

FØR:

Her ønsket de seg en annen sitteløsning.
Og hattehyllen skulle bort,
og erstattes med noe lettere.
-Pene og enkle kroker.

Fargen innerst i salongen ønsket de å beholde.
Og de kom selv med forslaget om å
male videre opp på veggen over listen,
for å heve takfølelsen,
men la vegglisten fortsatt være hvit.
Og jeg var hjertens enig.
-Aldeles nydelig listverk,
som fortjener å komme mere fram!

Stoler og speil skulle beholdes,
men det var et sterkt ønske om å bytte ut hyllene.
Disse var løse og falt lett ned.

Fargen på veggene i selve salongen var i en grå-lilla farge.
Den trakk til seg mye lys og gjorde salongen dunkel og kald.
Det sorte gelenderet ned til underetasjen
var veldig dominerende.

ETTER:

Nå er sitteområdet mye lettere og mere innbydende.
Syns du ikke?
Bordet ble beholdt,
men vi satt inn to rokokkostoler fra Butikken.
Jeg hadde i utgangspungtet tenkt å male de
og sette på et mere moderne trekk,
men jentene ville ha de som de var,
og det er de som bestemmer ;-)
Nye bladkurver kom opp,
i samme stil som knaggene.

Knaggene tar igjen lysekronene,
med sine glassknopper

Koselig pynt på bordet.

Jeg har ingen førbilde av disken,
men den var i grått og så trist ut.
Nå nærmest skinner den mot kundene.
Rent og innbydende.

Inn mot vaskeavdelingen,
"scenen", som jeg liker å kalle den.
Her sydde jeg gardiner som vi hengte opp
for å gi en litt sånn luksus/spa-følelse.
En lysekrone som allerede lå klar
for oppheng, kom opp,
og det noe triste oliventreet er
blitt erstattet med et nytt.
Riktignok falskt, men frodig og fint.
Dette også fra Butikken.

Magebånd, med dusk, for å understreke
litt "glam"-følelse.
Disse gardinene er behandlet slik at all veske preller av.
Det legger seg på som dråper, og trekker ikke inn.
Noe som er utrolig praktisk med tanke på
blanding av farger og vannsøl,
som det er MYE av i en frisørsalong.

Lysekronen inne i "scenen".

Den ene klokken henger også der inne.
Stoffet jeg brukte inni klokken er samme
stoffet som er i gardinene.

Gelenderet ned til kjelleren gikk fra sort til hvitt.
Før så man det veldig godt,
men nå sklir det mere i ett med veggene.
Den andre klokken har kommet opp på veggen her.
Og jeg regner med at de sikkert blir lei av damene
inni klokken etterhvert,
og da er det bare å ta den ned,
ta ut 4 skruer og sette inn nye fjes/frisyrer.

Jeg hadde flere forslag til hyller,
men de endte opp med denne enkle fra Ikea.
Et forslag de selv kom med :-)
Fargen på hyllen er temmelig lik fargen på veggen.

Inne i selve salongen henger det to slike flotte lysekroner!
De hang her før jeg kom inn i bilde,
men jeg hadde selvfølgelig fåreslått noe slikt,
om de ikke hadde det fra før.
hi, hi

Her har jeg satt sammen to bilder,
så du får et litt bedre inntrykk.
Er det ikke fint?

Fargen på veggen inne i scenen heter SOBER.
Og fargen jeg valgte for veggene i salongen heter EGGHVIT
Den er lys og lett, men med litt gult i seg,
så det ikke virker så kaldt og sterilt.
Vi vurderte også fargen BLITZ,
men ble enig om at den nok var i lyseste laget.

Jentene er heldigvis fornøyd med resultatet,
og jeg må innrømme at det er jeg å.
Så gjenstår det å se om kundene her liker det også...

Og er det noen som lurer...
Frisørsalongen heter ReStyle Hair Design
og ligger i Olav Tryggvasonsgt. i Trondheim