Kreativ Inspirasjon

Noen drømmer må man oppfylle selv!

FØR:
Min farmor var syerske i sine unge dager.
Og jeg ble fortalt at hun sydde kostymer og
strutteskjørt til ballettskoler i Ålborg.
Det å ha et eget strutteskjørt,
det var virkelig noe jeg drømte om!
Så fra den dagen jeg hørte at farmor kunne sy slike,
ønsket jeg over alt på jord at hun skulle sy et til meg.
Men det ble aldri sånn.
Farmor lever ikke lenger,
men drømmen om et strutteskjørt har jeg enda.
Og i og med jeg ikke har noen datter jeg kan kjøpe et til,
ja da kjøper jeg et til meg selv!

Underveis:
Det som hadde vært ekstra stas,
hadde vært et gammelt skjørt,
gjerne fransk.
Men de er veldig vanskelig å få tak på,
og i tillegg har de priser som min lommebok ikke tåler.
Så jeg bestilte meg et nytt ballerinaskjørt,
og mikset og trikset litt selv!

ETTER:
Først la jeg hele kjolen i kaffe.
Så fikk den en rask vask i maskinen.
Blonden på magen ble også lagt i kaffe,
før den ble sydd på kjolen.
I og med toppen er i stretch-stoff,
måtte jeg sy på alle blondene mens den satt på ginen.
Jeg sydde også på mere perler og strass,
for å få litt sånn glam-følelse.
Til sist dryppet jeg på litt kaffe på
hjerteblondene og blonden i livet.
-Så det skulle få litt liv, og se gammelt ut.

Så nå har jeg, etter over 30 år, fått min egen ballettkjole.
Jeg har ingen planer om å danse med den,
men jeg har en plan om hvor den skal henge.
Det kommer i neste innlegg ;-)