Kreativ Inspirasjon

Husker du??

Helt siden i fjor,
da boken til Ingela og Petra kom ut,
med et par stilige, shabby skoletter på framsiden,
har Hegemor og jeg vært på jakt etter slike.
Og det har ikke vært lett !

Men så fant Hegemor noen par på en Sverigetur.
Ett par til henne og ett par til meg :-)
Hennes var sort og litt høye,
og mine var brune, men litt lave.

Så for å få de mere lik de på boken,
var det bare å finne fram maling
Ja, for maling kan vel brukes på alt...?

Etter første strøk var ikke skoene fine nei!
Det brune hadde trekt igjennom,
og skoene så nå mere rosa ut.
Sort maling hadde jeg ikke.
Og når jeg først er i gang med et prosjekt,
ja, da vil jeg gjøre meg ferdig.
Så da prøver man noe annet...
Og denne gangen fant jeg i en sort stempelpute,
og gnidde og trykket på skoene.
Og det fungerte kjempebra :-)
Da det hadde satt seg,
malte jeg et nytt strøk hvitt.

Skotuppen pusset jeg litt,
så den skulle se litt slitt.
Og da kom litt av det sorte også frem,
og gav litt dybde.

I og med disse skolettene ikke var så høye,
fant jeg på å sy fast en blonde på toppen.
Det gjorde de litt høyere,
men ikke minst enda mere romantiske :-))