Kreativ Inspirasjon

Jeg prøver med litt uteblomster...

Gradestokken har liksom ikke helt ville ha
seg på platetempratur for tiden.
Jeg pleier å ha litt i urner og krukker
i begynnelsen på mai.
Den sjangsen tok jeg ikke i år.
Men nå orker jeg ikke vente mere!
Så i dag dro jeg på Gartneriet på Å og fikk i litt planter.
Ikke så mange, for om det blir frost er
det greit å ikke ha for mye å bære inn...
Men litt ble det nå, når jeg først var der.

Disse amplene er bare superskjønne.
Masse blomster i de allerede,
og større skal de bli (håper jeg)
Og prisen var det ingenting å si på.

Denne planten har jeg ikke sett før.
Blomstene er lys ferskenfarget.
Den skal vist blomstre og vokse ekstra godt,
om sommeren ikke blir for varm...
Med rapporter om kald sommer bla.
pga. vulkanutbruddet på Island,
(-dog håper jeg de tar fryktelig feil!!!)
passer nok denne blomsten bra her hos oss i år.
Mari kunne fortelle om flere som
har kjøpt den tidligere år,
og kommet tilbake og fortalt hvordan
den vokser og bugner, ja blir riktig så flott.
Spennende å se hvordan det går her...