Kreativ Inspirasjon

En korsett blir "gammel"

I Jeanne Dárc Living Magasinene og i siste nr. av
Vakre hjem ser man flotte giner med gamle korsetter på.
Det er ikke lett å få tak i slike i Norge.
Men så er det jo et ordtak som heter:
"Man tager det man haver..."

FØR:

Jeg hadde liggende en bomullskorsett jeg
kjøpte for noen år siden.
Den la jeg i sterkt kaffevann.

*Ha ekstra mye kaffepulver i en presskanne
*Fyll med varmt vann
*La det trekke litt
*Legg plagget i vasken, med proppen igjen
*Hell over kaffen og la det trekke
*Vri så opp og tørk

Jeg la den i kaffevann i to omganger.
Den ble kanskje litt mørk,
men jeg syns det ble tøft.
Da jeg strøk den etterpå, luktet det deilig kaffe...

Man kan også bruke te,
men jeg syns kaffe gir en bedre og mørkere farge.
Om du må vaske plagget,
vil nok noe av kaffefargen gå av,
men da kan man evt. ta en ny runde i kaffebadet.

ETTER:

Her er den ferdig tørket,
og satt på ginen min.
Ble ikke så dumt det?!