Kreativ Inspirasjon

Jeg er SÅ stolt!

Jeg er SÅ stolt av mitt nye kjøkken,og ikke minst av min kjære mann!!!
Han har jobbet som en helt ogendelig er kjøkkenet blitt slik vilenge har ønsket oss.

FØR!

Slik så kjøkkene ut da vi kjøpte huset.
Innredningen var fra da huset ble
bygd, i 1958, og var virkelig klar for en utskifting.

SÅ:

Vi pusset opp kjøkkenet og ville prøve å gjøre det litt moderne.Derfor valgte vi høyglans og helt glatte dører med ståltilbehør.Vi følte aldri helt dette var oss, og det stod heller ikke i stil til selve huset.Derfor ble kjøkkenet aldri gjordt helt ferdig.Lister over overskapene kom aldri opp.

ENDELIG!

Nå har alle dører fått nye fronter!Og over overskapene har det endelig,etter 5 års venting, kommet opp lister.
For å minske "steril-følelsen" fjernet vi stålplaten
over benkplaten, og satt istede opp
ferdigmalte panelplater i eggehvitt.

Jeg har også vært så heldig å fått plass til
store kollonialskuffer, str 80 cm.
Det fikk vi til ved å ta ut et skap og
en smal skuffeseksjon.
De går så fint igjen,
med Ikea´s nye pumpe/skuffe-system.

Alle dører har også fått nye knotter.Disse selger vi i Butikken.
Håndtakene på skuffene har jeg kjøpt hos Europris.De gamle stålhåndtakene var veldig upraktisk.Hjørneskapsdøren fikk jeg aldri helt opp,fordi håndtaket traff det andre skapet.Og dobbeltskapene over vasken kunnealdri åpnes samtidig for håndtaket kom i veien.Nå, med nye knotter, har jeg ikke dette problemet lenger,og du og du så deilig!Jeg merker nå hvor irriterende det har vært.

FØR!

SÅ:

Her ser du bedre de gamle håndtakene
og hvor stor plass de tok på dørene.
Røret til ventilatoren ble heller aldri ferdig.
Røret skulle bygges inn.

NÅ!

Men nå er det bygget inn!
Og kassen er også blitt tapetsert.
Alt ser så mye mere ryddig ut,
og ikke minst ferdig.

FØR!

SÅ:

Veggen ved stikkontakten ble aldri skrapt og sparklet.
Det bidro bare til at det hele virket enda mere halvferdig.

NÅ!

Veggen er skrapet og sparklet,og tapet er lagt over det hele.
Tapten er lys, lys grå i bunnene og
har bladkranser i sølv som mønster.

Den gamle skuffen fra Butikkener blitt satt ved siden av ovnene,-kort vei til krydder ol.

Roser fra mamma og Far´s hage.
:-)

SÅ:

I dette hjørnet har det alltid vært en del rot.Hobbykroken min, hvor jeg sitter å syr ol.

Tre tykke strømledninger i taket
pynter ikke akkurat opp...

Gulvlister ble heller aldri gjordt ferdig.

NÅ!

Veggen har fått høy brystning og tapet.
De stygge strømledningene fikk vi desv
ikke til å gjøre så mye med,
annet enn å legge de i en ledningsskjuler/kanal.
Det aller beste hadde jo vært å fått skjultannlegg,
men det går ikke, så da er dette hvertfall
en mye bedre løsning enn det som var før.

Hobbykroken min er borte.
Men jeg håper jeg snart skal få et gammelt og lekkert
skrivebord som står ute på hytten til mamma og Far...
Planene mine er at det skal stå ute i gangen,
med alle mine stoffer, blonder, trådsneller osv inni,
og symaskinene pent oppå, klar til bruk. ;-)

Av ei god venninne fikk jeg noen store
smijernsknekter med glasshylle til.
De var i sort, så jeg gav de en omgang med
kosten og eggehvit maling,
slik at de passet bedre til resten av kjøkkenet.

Ved å skifte dørfronter kan man altså få et helt nytt kjøkken!
Vi har jo gjordt en del ekstra,
men det var fordi masse manglet sist vi pusset opp.

Nå koser jeg meg virkelig når jeg lager mat.
I dag bakte jeg kake for å "innvie" kjøkkenet,
og hadde svigers på kaffe.
Kjempekost!