Kreativ Inspirasjon

En gammel skuffe...

Før helgen tok jeg med meg en gammel skuffe fra Butikken.
Jeg viste ikke helt om jeg skulle bruke den som serveringsbrett,
som krydderskuffe, eller som hylle.
Etter at jeg malte den, og jeg prøvde meg litt fram,
ble det til, som du ser, en hylle i første omgang...

I to smale og litt høye glass,
fylte jeg i lagvis med krydder.
Den ene har store korn av havsalt,
sammen med helpepper i rødt og sort.
Den andre har jeg hatt i vanlig salt
og en blanding av rosmarin og timian.
Jeg lagde de kun som dekorasjon.
Om den siste krydderblandingen er noe særlig
å bruke i mat, vet jeg ikke.
Jeg hadde ikke topp til glassene,
så jeg festet plast/matfolie,
og dekorerte med noen små, gamle
heklede brikker og en grov hyssing.

I en gammel sølvkrukke hadde jeg i litt grov havsalt,
-lett tilgjengelig når man står og lager mat.

Jeg har allerede begynt å samle inn litt lavendel,
til tørking, som etterhvert skal brukes i Lavendelposene mine.

Hele kjøkkenet mitt er under forandring!
Så jeg må innrømme jeg har spennende dager,
for det er mye som skjer.
Kjøkkenskapene har fått nye fronter,
og min kjære holder på å sette opp lister.

Men det får dere ikke se før det er helt ferdig...
Hi, hi