Kreativ Inspirasjon

Sjørøverfest...

Ja, fest ble det, tross regn og blest.
Jeg dekte sjørøverbord med hvit duk,
og blått papir som ble klipt bølgete i kantene,
slik at det skulle fårestille vann/elv.
Ovenpå løperen satt jeg sjørøverlego
og sjørøverkaken jeg lagde.

Serviettene og koppene hadde sjørøvermotiv, i blålige toner.

En sjørøver som vokter skatten ,

på en øde øy ute i havet...

Jeg har aldri laget en slik skipskake før,

og det syns! Men ungene var fornøyd,
-og det er det som teller.

Kanonene ble laget av iskjeks, melkerull og nonstop.

Og seil og flagg måtte jo skuten også ha.

Jeg valgte å kjøpe en liten legopakke til hver av gjestene,
istedefor en partypose full av godterier.
Litt godteri og salte fisk ble heller satt på bordet i en felles skål.

Vi hadde sekkeløp, stolleken, skattejakt +++
To inntense timer, men veldig gøy!
Min lille prins kom med slike uttalelser som:
"Du er verdens beste mamma!"
"Tusen takk for en super fest!"
Og "Jeg er så stolt av deg, mamma!"
DET VARMER ET MAMMA-HJERTE DET!!!

Og en av gjestene ville OVERHODE ikke hjem da hun ble hentet,
og en annen ville flytte hjem til oss. ;-)

Så jeg tror ungene koste seg!