Kreativ Inspirasjon

En gang til...

Dagene er så solrike og flotte for tiden!
Deilig, deilig.
Så jeg har kommet i "blomsterhumør",
og falt for dette rosemotivet.

Flere har spurt om jeg ikke kan fortelle

nøyaktig hvordan jeg stryker motivet på,
så her kommer det en gang til:

*Sett strykejernet på svak varme.
(Slå av dampfuksjonene om du bruker et dampstrykejern)
*Finn fram servietten du vil ha som motiv
*Klipp ut motivet
*Del opp serviettlagene
(du skal kun bruke ett lag, -det med motiv)
*Legg motivet rett på lyset og stryk forsiktig og jevnt.
*Hold på til du ser hele servietten har trekt til seg stearin.

Flere lurer på om jeg bruker noe mellomleggspapir.
Svaret er nei.
Vi har et gammelt strykejern vi bruker til skivoks osv.
og det er dette jeg bruker når jeg dekorerer lys.
Om det går ann å bruke bakepapir mellom
lyset/motivet og strykejernet har jeg ikke prøvd.
Jeg vil egentlig ikke anbefale det,
for da er det vanskelig å se hvor mye stearin
som smelter og du får heller ikke
så lett til å se hvor du allerede har strøket.

Om du bruker ditt "vanlige" stykejern,
bør du tørke det godt etterpå,
og være sikker på at all stearin er borte,
før du stryker finskjorta...

Og husk:

På de resterende hvite serviettlagene kan
du skrive på tekst, og også stryke inn i lyset!

Lykke til!

Ps! Når man stryker et slikt tynt lag inn i lyset, blir det en del av lyset, og brenner opp sammen med stearinen. -Om du har hjerte til å bruke det ;-)