Kreativ Inspirasjon

En ny teknikk...

Første gang jeg dekorerte lys,
lot jeg bilde sitte løst bak blondebåndet.
Så fikk jeg tips om å sette det fast
med Decoupage-lim.

Men så her om dagen kunne en hyggelig

kunde fortelle meg at hun festet bildene
med strykejern...
Hun brukte serviettmotiver, tok av
lagene, slik at hun satt igjen med ett
tynt med motivet, og dette festet hun på lyset
ved å bruke strykejernet på svak varme.

På den måten blir bildet en del av
stearinlyset og brenner opp.

Hun fortalte også at noen ganger brukte hun
de resterende hvite lagene til å skrive en
hyggelig hilsen til mottakeren, -den ble også
"strøket" inn i lyset.
Som dere ser prøvde jeg meg på det også.
Ikke fult så vellykket.
Noe av blekket fløt ut, så jeg må prøve meg
fram med div. penner...

Så da er det bare å gå på serviettmotiv-jakt!

;-)