Kreativ Inspirasjon

Shoppe, shoppe, shoppe!!!

Lørdagen hadde vi den riktig
store shoppedagen!!!
Vi dro til noe som heter
"Det blå Marked".
Det er det største, -og beste,
innendørsmarkedet på Sjelland.

(Se reklamebukken... Carlsberg...)
;-)

Her inne var det mye spennende.

Noe for en hver smak!
Både av gamle og nye ting.

Vi brukte mange timer her.

Og midt i all shoppingen,
satt vi oss ned å spiste et godt dansk
smørbrød, med tappe-øl til (selvfølgelig!)

Vi fikk tak i utrolig mye fint!

Jeg hadde BARE 20 kg
overvekt på vei hjem med flyet...
(kremt...)
Og det var flere store ting vi ikke fikk med oss
av det vi kjøpte, bla tre lyskroner, en
kubbelysekrone, et gammelt
symaskinbord, stor sinkbalje i hvitt,
bordlampe, vindusrammer, speil +++++
Det tar vi med opp på neste tur,
for da har vi med bil!

Danske fyrstikker er jo et must i en butikk med

en dansk og en halvdansk innehaver ;-)

Dette er prafinlamper, laget i England,

etter kopi av de gamle de brukte rundt
krigen! Slike er ikke lett å få tak i.

Disse klokkene fikk jeg tak i.

De er nye.

Dette gamle brettbordet fikk jeg i for en billig penge.

Kannene oppå er nye.

Det var også lagersalg av noen av

Lisbeth Dahl´s varer.
Jeg fikk tak i litt av det også!

Søt stettefat!

(min svakhet...)

Dette er et gammelt fat,

fra England.

Stettefat fra Lisbeth Dahl.

Gammel eggekurv.

Gammel kurv til å ha små

flasker, eller glass i.

Fine, gamle kuver til flasker.

Litt poselen fikk jeg også tak i!

Et vakkert, gammelt stettefal.

Så fikk jeg også tak i to forskjellige

kurver til blader og aviser. Disse
er nyprodusert.

Denne kannen syns jeg er aldeles nydelig.

Den er nyproduksjon,
men vakker og nostalgisk likevel!

Vi kom også over baby-undertøy, ubrukt.

De er av den gode, gamle typen og modellen.
Sjarmerende ja?!?

Søte kleshengere.

Desverre fikk jeg bare tak i tre stykker av disse.

En litt anderledes paraplyholder...

En gips-byste...

Og selvfølgelig fikk vi fylt opp utvalget

vårt av skjønne, gamle Mokkakopper!

Ja, som du ser fant vi litt av hvert.

Jeg gleder meg allerede til vi skal
nedover igjen!!!!