Kreativ Inspirasjon

Kjellerboden blir til Bar!

Ja, vi hadde jo så store planer ute på gårdsplassen, men det ble det ikke mye av...
Etter at vi kom hjem fra ferie har solen virkelig glimrett med sitt fravær, så det å jobbe ute har ikke vært så veldig fristende.

Da vi var i Danmark, på Marked, fant min kjære seg to øltønne-lokk med Calsberg- og Tuborg-logo på. Det var det som skulle til for å sette i gang nede i kjelleren, og gjøre om boden til Bar...

Før: 1

Denne veggen ble revet.

Før:1

Inni boden.

Etter: 1

Veggen er borte. Den gjenværende panelveggen malte jeg med Teak-beis. Og muren fikk noen strøk med hvitmaling. Og så fikk vi en elektikker til å legge om noen ledninger og lage at par ekstra stikkontakter.

Før: 2

Her står jeg inni boden og tar bilde ut, mot trappen.

Etter: 2

Litt av veggen ble stående og ble bygd om til bar. Vi la også gulv. Brede planker, som også fikk et strøk med Teak-beis. Og taket fikk seg litt hvitmaling.

Før: 3

Etter: 3

Baren utvendig!

Baren innvendig!

Litt detaljer...

Her ser du glimt av min kjæres berømte øl-tønner. -Hans store innspirasjon til det hele!
;-)

Kanskje blir det noen hyggelige kvelder med litt "live" gitarspilling... Who now´s... ;-)

Den gamle boddøren tok vi vare på, sammen med de gamle hengslene og...

...den gamle låsen. Jeg syns det er så sjarmerende med gamle ting, det må man bevare om det er mulig.

Tønner hører jo med i en kjellerbar... Og masse stearinlys!!!
De svarte lysestakene var tidligere i messing, men fikk en omgang med svart spraymaling...

Vi har ikke lagt lister, men brukt hamptau hele veien, for å gi det riktige preget.

Dette gamle speilet har jeg kjøpt hos en brukthandler for en tid tilbake.
Jeg hadde i utgangspungtet tenkt å male rammen hvit, kaste speilet og lage krittavle inni, men nå fikk den et annet formål.
Den gamle, slitte stilen passer her.
Inni har jeg festet en gammel diplom, som jeg fikk da jeg var tre-fire år, etter å ha ridd på esel på Tenerife. Det er lenge siden det... :-)

Denne gamle lampen kjøpte min kjære og jeg da vi var nygift. Stilen forandret seg med årene, og den havnet til slutt nede i kjellerboden i en pappeske. Men her har den igjen fått nytt virke og liv.

Den 17 august hadde vi 17 års bryllupsdag. Så nå til helgen som kommer, skal vi ha masse venner på besøk, feire dagen som var, og innvie baren. Som jeg gleder meg!