Kreativ Inspirasjon

Druknet jeg...????

Ja, en kan jo begynne å lure,
så stille som det er her inne på siden min.
Men, neida,
jeg druknet ikke.
Det ble så ryddig og fint nede i kjelleren atte!
Men like etterpå fikk jeg halsbetennelse og feber.
Ja, ligger enda.
Og nå er jeg lei.
Skikkelig lei!
Denne familien har vært mer eller mindre
syk siden midten av desember.
Når den ene er blitt frisk, har en annen blitt syk.
Innfluensa, omgangsyke og nå halsbetennelse.
Herren i huset er den eneste som har sluppet unna.
Og godt er det,
så hvertfall en har krefter til å holde "fortet".
Nei, jeg er virkelig lei.
Men kurerer meg med både hvitløk, alovera,
gurgler saltvann og stapper innpå halstabletter.
Dette skal gå bra!
For nå er det vinterferie,
og tid for hytte og fjellet.
Gleder meg som en unge,
for vi skal være sammen med masse venner!
Så nå har jeg ikke tid til å være syk mere.
Hvertfall bare fram til tirsdag!

(Og svanen...
Nei, den har ingen ting med dagens innlegg å gjøre,
men den er vel bedre å se på, enn et hus i total syke-kaos...)