Kreativ Inspirasjon

Pandoras eske...

I siste nr av Jeanne d´Arc Living viser de
hvordan man dekorerer en treeske/skrin.
Ved hjelp av maling, blonder, bilder knapper++
blir de de flotteste esker.

En dag kom ei søt dame inn i butikken og lurte
på om jeg ikke kunne lage en slik eske til henne.
Så da var det å gå på jakt etter et treskrin.
Og da det dukket opp et, var det bare å
begynne forvandlingsprosessen...

FØR!

Slik så skrinet ut før maling og div. pynt...

ETTER!

Det fikk maling både utvendig og innvendig. Først limte jeg på et "gammelt" kjærlighetsbrev, (dyppet i kaffe), med decoupage-lim. Så dekorerte jeg med et bilde, litt mønstret papir og baksiden av noen gamle bilder.


Skrinet hadde en søt, liten nøkkel.
For at den ikke skal forsvinne,
lagde jeg en liten dusk som jeg festet på.
Dusken laget jeg ved å surre masse sytråd
rund fire fingre. Festet så snor rund den ene enden,
og klippet opp trådene på den andre enden.

Langs kanten på esken,
limte jeg fast blonder,
med limpistol.
Blondene jeg hadde var litt smal,
så jeg la de dobbelt.

Og som siste hånden på verket,
ble kantene pusset og skrap,
for å få en mere slitt loock.

Så gjenstår det å se om den søte kunden
blir fornøyd med resultatet.

.